(φωτο: Δ.Παλάσκας)
Αυτή η “είδηση” βγήκε από τη σημερινή ενημερωτική εκδήλωση – σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ και συν-διοργανώθηκε από το ΤΕΕ/ΤΚΜ, το ΓΕΩΤΕΕ/Παράρτημα Κ.Μακεδονίας και τον Δικηγορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης. Παράταση μίας (1) εβδομάδας, λοιπόν, για την ανάρτηση του Δασικού Χάρτη του Ν.Χαλκιδικής, λόγω προβλημάτων στην ενσωμάτωση των ορίων των οικισμών, που εξαιρούνται της ανάρτησης, που σημαίνει ότι αυτή μετατίθεται για τις 17/2/2017. Η εκτίμηση του μελετητή και της εμπλεκόμενης Υπηρεσίας είναι ότι η Χαλκιδική αποτελεί την πιο δύσκολη περίπτωση σε επίπεδο Αποκεντρωμένης Διοίκησης, και αναμένεται να υποβληθούν περισσότερες από 5.000 αντιρρήσεις!
Στην εκδήλωση, επίσης, αναφέρθηκε (από τον Γ.Γ. της Απ. Δ/σης Μακεδονίας – Θράκης) ότι αυτή τη στιγμή είναι υπό επεξεργασία εγκύκλιος για τον χειρισμό ευρύτερων αναδασωτέων εκτάσεων, οι οποίες περιλαμβάνουν -και εμφανίζουν με πράσινο χρώμα- ανέκαθεν αγροτικές εκτάσεις (το πρόβλημα αφορά κυρίως περιοχές του Ν. Ηλείας, που επλήγησαν από τις καταστρεπτικές πυρκαγιές του 2007).
Τέσσερα (4) ερωτήματα θέσαμε στους διοργανωτές της εκδήλωσης:
- Εάν το Δημόσιο (Δασική Υπηρεσία) θα πληρώσει παράβολο για την υποβολή αντίρρησης, σε περίπτωση που διαπιστωθεί μετά την ανάρτηση ότι δεν συμπεριλήφθηκε δασική έκταση στον Δασικό Χάρτη
- Εάν οι αναρτημένοι Δασικοί Χάρτες μπορούν να αλλάξουν, κατά τη διάρκεια της ανάρτησης
- Γιατί τα πολύγωνα του Δασικού Χάρτη (γεωτεμάχια) δεν έχουν κωδικό αριθμό (ΔΚΑ/ΚΑΠΟ, σχετικό άρθρο μας εδώ)
- Τι ισχύει με τις δημόσιες χορτολιβαδικές εκτάσεις στις περιοχές που η δασική κτηματογράφηση του ν.248/76 ενσωματώθηκε αυτούσια στο Δασικό Χάρτη, δεδομένου ότι οι εν λόγω εκτάσεις δεν έχουν αποτυπωθεί (αφορμή δόθηκε από το γεγονός ότι σε ολόκληρο το Ν.Θεσσαλονίκης έχουν αποτυπωθεί μόλις περίπου 300 στρ. χορτολιβαδικές εκτάσεων).
Οι απαντήσεις που μας δόθηκαν κατά σειρά είχαν ως εξής (και ο νοών νοείτω):
- Το Δημόσιο εξαιρείται από την πληρωμή παραβόλου (σημειώνεται ότι σε ανάλογη ερώτηση από αντιδήμαρχο ΟΤΑ Χαλκιδικής, καθώς και από υπάλληλο της Δ/νης Πολιτικής Γης, ειπώθηκε ότι θα πληρωθεί κανονικά παράβολο. Δυστυχώς, δεν προλάβαμε να ρωτήσουμε εάν υπάρχουν και υπηρεσιακές ή ποινικές ευθύνες όταν οι Υπηρεσίες δεν προασπίζονται τα συμφέροντά τους, μέσω των αντιρρήσεων, ιδίως για τη Δασική Υπηρεσία)
- Οι αναρτημένοι Δασικοί Χάρτες δεν είναι δυνατόν να αλλάξουν (σημειώνεται ότι στην αρχή της εκδήλωσης υπονοήθηκε σαφώς ότι θα ενσωματωθούν πληροφορίες του εποικισμού και όρια οικισμών… Δείτε σχετικά και εδώ)
- Το εν λόγω σύστημα κωδικοποίησης είναι αναχρονιστικό και προέρχεται από τις προδιαγραφές του Δασικού Κτηματολογίου, και έπρεπε να αλλάξει! (η απάντηση αυτή δόθηκε από τον κ. Βογιατζή, Δ/ντή Δασικών Χαρτών & Φ.Π. της ΕΚΧΑ ΑΕ)
- Να ρωτήσουμε τη Δ/νση Δασών Θεσσαλονίκης
Επίσης, να αναφέρουμε ότι εξαιρετικές ήταν οι εισηγήσεις των κ. Ι. Κακανή, τοπογράφου Μηχανικού, και του κ. Χαραμίδη Ι., δικηγόρου LLM., ο οποίος έκλεισε την εισήγησή του με την πρόταση να προβλεφθεί κάποια “οδός διαφυγής” που θα θεραπεύει διάφορα λάθη, όπως π.χ. την παροχή αποζημιώσεων για εκτάσεις που θα χαρακτηρισθούν εσφαλμένα ως δασικές. Ο καθηγητής κ. Αρβανίτης, πρώην πρόεδρος της Κτηματολόγιο ΑΕ, επεσήμανε το γεγονός ότι η κτηματογράφηση και οι Δασικοί Χάρτες είναι αλληλένδετα στοιχεία (κατά την άποψή μας, οι δύο διαδικασίες πρέπει να χωρούν παράλληλα). Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του, και χαιρέτισε με σύντομη εισήγηση, ο Αν. ΥΠΕΝ κ. Φάμελλος.
Τέλος, να σημειωθεί ότι υποβλήθηκαν δεκάδες ερωτήσεις, πολλές εκ των οποίων έμειναν μάλλον αναπάντητες, αφού προς το παρόν φαίνεται ότι επικρατεί η λογική του βλέποντας και κάνοντας… Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το τι θα κάνει κάποιος, του οποίου το ακίνητο είναι μη δασικό, αλλά κάποιος άλλος ενδιαφερόμενος ή το Δημόσιο υποβάλλει αντίρρηση, εν αγνοία του (βέβαια, αυτό ήταν πρόβλημα και στις παλαιότερες αναρτήσεις). Ή το θέμα της συγκρότησης των ΕΠΕΑ, όπου η μέχρι πρότινος εμπειρία έδειξε απροθυμία των δικηγόρων να εκδηλώσουν σχετικό ενδιαφέρον.